retreats


Krishnamurti Retreats Worldwide weergeven op een grotere kaart

donderdag 12 juli 2007

Vorm en Liefde

In de egoïstische toestand raakt de liefde verward met vorm en dus denk je dat je liefde in deze vorm is, in deze andere persoon. Je beseft niet dat ware liefde de herkenning van het vormloze in de ander is -- wat de herkenning van jezelf in de ander is.

Je kunt het in natuurlijke dingen makkelijker herkennen, en daarom moet je allereerst de wereld van de natuur ingaan en daar zoveel mogelijk vanuit de stilte, door Tegenwoordigheid, mee omgaan. Breng dat dan geleidelijk in je relaties met andere mensen.

Laat hen. Wees stil bij andere mensen, net zoals je bij de natuur bent. Voel het veld van aandacht dat naar buiten, naar hen stroomt. Luister, en terwijl je luistert moet je jezelf voelen als het bewust zijn, de Tegenwoordigheid.

Eckhart Tolle, E.Tolle's Findhorn-retraite, Ankh-Hermes 2007, p.13

  • Iemand vroeg me waarom ik met deze B-log begonnen ben. Wat ik ermee wil bereiken.
    Misschien wil ik enkel delen in de dingen waarmee ik bezig ben. Ik heb geen welomlijnde bedoeling. Een blog is vluchtig en actueel.
    Misschien ben je wel geraakt door iets, getroffen. Misschien lees je in stilte. Misschien wil je reageren. Alles is goed.

    In een lerende toestand,

Geen opmerkingen: