retreats


Krishnamurti Retreats Worldwide weergeven op een grotere kaart

zaterdag 14 juli 2007

ik ben

ik ben de persoon die dit lichaam bestuurt
ik ben degene die kijkt, luistert, ruikt en voelt
ik ben iemand die deze herinneringen met zich meedraagt
ik ben hem die van daaruit weloverwogen keuzes maakt
ik ben degene die zich soms 'ns laat gaan
ik ben de verzamelaar van ervaringen en dingen
ik geef verklaringen en leg de dingen uit

OF

er is dit kijken en observeren van al deze dingen
er is stilvallen en aandacht die terug gegrepen wordt
er is een aanvoelen
er is genegenheid naar vele dingen
er is een gemis
er is een getroffen worden door schone en rauwe dingen
er is een glimlach, een gebaar, een geluid
er is inspiratie, een nieuwe aanpak,
er is actie
er is dit beeld van dit 'ik' dat voortdurend wordt bijgesteld en zich verdedigt

Is dit beeld=ik er nodig om in deze maatschappij te leven?
Kan het beeld opgegeven worden? Of is dit beeld er nodig omdat we in de vorm leven, in dit lichaam en in die zin beperkt zijn. Vanuit een centrum leven.
Of hebben 'ik ben' en 'er is' beide een plaats.

Misschien is het belangrijk onderscheid te maken tussen de twee velden...

Geen opmerkingen: